De relatie tussen SEO en content valt niet te ontkennen.
Vanwege dit, zonder SEO, kan uw inhoud verloren gaan op pagina 50 van de zoekresultaten, en we weten allemaal dat het verkeer op die pagina’s is ondermaats. Vergelijkbaar met hoe uw eerste-pagina rating wordt beperkt door de kwaliteit van uw post-click materiaal. Daarom is een sterk partnerschap tussen SEO en uitstekende inhoud van cruciaal belang! Hier zijn 10 suggesties over hoe u SEO-vriendelijke inhoud kunt schrijven om uw SEO-inspanningen te maximaliseren en tegelijkertijd uw inhoud effectiever te maken.
Content voor SEO schrijven: Tips om uw content uit te breiden
1. Begin met schrijven voor je publiek
Dit advies voor het schrijven van SEO content is niet voor niets het beste. Ook al lijkt het eenvoudig genoeg, veel bedrijven produceren content voor de verkeerde doelstellingen. Maak materiaal dat spreekt tot de zorgen of belangen van uw doelgroep. Alle berichten moeten worden gekoppeld aan de industrie, zelfs als ze niet allemaal over uw goederen of diensten. Schrijf SEO-vriendelijke inhoud die boeiend en leerzaam is, en doe het beter dan uw rivalen, om uzelf en uw bedrijf te vestigen als een autoriteit in uw vakgebied.
2. Houd alles onder één dak
Door uw unieke materiaal onder uw eigen domeinnaam te houden, kunt u de erkenning en het verkeer krijgen die uw website verdient. Dit betekent dat als u een blog hebt, u deze op uw eigen domein moet hosten in plaats van WordPress of Blogger te gebruiken (bijvoorbeeld op www.example.com/blog). Zorg ervoor dat u alle originele informatie die u kunt vinden, zoals filmpjes, infographics of whitepapers, op uw website plaatst en deel deze informatie van daaruit wanneer u de kans krijgt.
3. Maak overtuigende koppen
Je hebt maar heel weinig tijd om een goede indruk achter te laten in je tekst. Onderschat daarom niet de impact die een sterke kop kan hebben op SEO. Schrijf duidelijke, pakkende koppen die relevante zoekwoorden gebruiken. Zorg ervoor dat uw metabeschrijvingen intrigerend zijn en uitbreiden op het onderwerp van uw inhoud, naast het hebben van een uitstekende kop. Zorg ervoor dat je titel en metabeschrijving overtuigend zijn, want dat is wat mensen zullen zien als ze naar je zoeken.
4. Gebruik trefwoordrijke taal
Om lezers en zoekmachines te helpen begrijpen waar je bericht over gaat, gebruik je relevante, trefwoord-rijke woorden in je koppen en in de rest van je inhoud. Maar wees voorzichtig – het gebruik van te veel trefwoorden kan leiden tot zoekmachine sancties voor keyword stuffing en daarnaast je lezers vervreemden. Blijf bij een meer natuurlijke sfeer en gebruik trefwoorden spaarzaam en intelligent. Naast het opnemen van trefwoorden in de tekst van de post, maak gebruik van blog tags door het toevoegen van een paar pertinente trefwoorden aan elke post; de meeste algemene blogs hebben een ingebouwde tagging functionaliteit.
5. Maak je berichten samenhangend
Zelfs als je post uitstekend materiaal bevat, kan een onsamenhangend formaat het voor lezers gemakkelijk maken om het te missen. Het gebruik van koppen om uw tekst in kortere paragrafen te verdelen zorgt voor een eenvoudige lezing die de lezers geïnteresseerd houdt. Organisatie aan de achterkant is ook van cruciaal belang voor zoekmachines. Om een goed gestructureerde inhoud te behouden, is het gebruik van de juiste tag hiërarchie bij het labelen van koppen (H1 voor titels, H2 voor ondertitels) van cruciaal belang.
6. Voeg afbeeldingen toe
Afbeeldingen laten je berichten opvallen! De meeste mensen zijn visueel ingesteld. Een afbeelding bij je blogartikel plaatsen kan een grote impact hebben. Heb je een Pinterest-profiel? Berichten met foto’s kunnen worden gepind, wat een andere manier biedt om verkeer naar uw website te leiden, naast het adverteren van uw blogs op uw andere sociale media platforms.
7. Maak gebruik van sociale media om uw content te verspreiden
Sociale netwerken zijn een effectieve tool die kunnen helpen om het bereik van uw content te vergroten en het delen ervan aan te moedigen. Gebruik pakkende beschrijvingen en een oproep tot actie bij het posten van elke nieuwe inhoud op forums en sociale media platforms. Delen is de essentie van sociale media, dus het is cruciaal om deelknoppen op te nemen op elk van uw blogberichten. Het implementeren van Twitter Cards voor Twitter of Open Graph voor Facebook (technisch) zal uw gedeelde links een lift geven en mogelijk uw click-through rates verhogen als u meer controle wilt over hoe ze verschijnen wanneer ze gedeeld worden.

8. Breng Google Auteurschap in de praktijk
Met alleen een Google+ account kunt u snel en eenvoudig content koppelen aan een specifieke auteur via Google Authorship. Uw artikelen verschijnen vervolgens in de zoekresultaten als rich snippets met de foto van de auteur en de titel van het artikel. Google Auteurschap helpt u niet alleen uzelf te promoten, maar kan ook het aantal mensen verhogen dat doorklikt om uw inhoud te lezen. Ontdek hoe u Auteurschap voor uw website kunt instellen als u auteur bent.
9. Moedig organische linkbuilding aan
Hoewel het maken van links veel is verbeterd sinds de dagen van link farms en het kopen van links, zijn links nog steeds een cruciale ranking component voor SEO. Een link terug naar uw website is verzekerd als u een link naar een van uw eigen artikelen of websites in uw bericht opneemt. Een link terug naar de oorspronkelijke bron wordt opgenomen wanneer u creatief bent met andere vormen van inhoud, zoals infographics en films, en een embed-code toevoegt aan uw website om het delen van inhoud aan te moedigen. Streef naar kwaliteit bij het creëren van SEO-inhoud om de deelbaarheid ervan te verhogen en de kans dat andere websites ernaar zullen linken te vergroten.
10. Controleer uw activiteit
Blijf op de hoogte van uw SEO-vriendelijke inhoud door uw inspanningen te monitoren. Google Analytics is een eenvoudige en gratis manier om uw paginaweergaven en de gemiddelde tijd die op een pagina wordt doorgebracht bij te houden. Controleer dingen zoals uw bouncepercentage en tijd op de site om een idee te krijgen van hoe gebruikers omgaan met uw website nadat ze op uw inhoud zijn geland. Als u een hoge bounce rate ziet naast een lage gemiddelde tijd die op de pagina wordt doorgebracht, is dat een indicatie dat uw inhoud niet relevant was voor wat ze zochten, of erger nog, niet interessant was. Kijk ook eens naar het aantal sociale interacties (shares, likes, etc) om een idee te krijgen van de viraliteit van je post. Alleen al het bekijken van deze eenvoudige statistieken kan je een goed idee geven van welke inhoud goed wordt ontvangen en geliefd is, zodat je dat soort inhoud in de toekomst kunt herhalen.